Thursday, April 8, 2010

love story........

prolog.........

A
rrrrrrggggggghhhhhhh.....hari2 aku lmbt solat subuh,lalu tergesa2 aku ambil wuduk n menyelesaikn tanggungjwb aku sebagai org islam yg telh d amanahkn kpda hambanye.......aku berdoa semoga hari2ku dilimpahi dgn rezeki yg x terhingga nilainye...aku juga berdoa semoga aku d ampun dosa2ku n juga dosa2 abg2ku,babahku,saudara maraku,jiran2ku,n sesiapa sje d muka bumi ini.

pg yg sepi n dinihari amat meruntum jiwa ku terkenang pada mama yg xpernh ku lihat wajahnye n perilakunye.aku memnggilnye mama walaupun tdk pernh mengungkap di bbir untk memnggilnye.aku d lahirkn dunia ini tnpe melihat n marasai kehngatan ksh syg seorg ibu.namun aku amat bersyukur aku tdk pernh dahaga ksh syg nye.aku dkurniakan babah n abg2ku yg amt menyayangi aku.


tanpe aku sedari airmata ku membasahi pp mngenang insan bernama mama.aku mengeluh panjang dan terasa berat d dada,secara tibe2 abg ku helmi menciumku di dahi n pp,'moning gemok'.....menung
boyfie ke pagi2 nie?lalu dgn pantas aku menolaknye n berkata 'sape la nk kat adik abg yg gemok nie.....'lalu kami pun ketawa terbahak2.seperti selalu begini lah rutin harianku makanan di sediakn semuanye oleh abg2ku n rambutku disisir oleh babahku untuk aku ke sekolah.

aku d ceriakn dgn gelagat abg2ku n babhku setiap hari,gelak ketawa mereka mewarnai hari2ku.'babah!!cepat la
dh lmbt nk g skul,nti kne tahan dgn cikgu becok 2'.aku mengelar cikgu displinku 'cikgu becok' krana mulut nye seperti buntut aym,mulutnye yg tdk pernh hbs2 bisg n membebel ape sje yg tdk kena pada pandgn matanye.lalu dgn tergesa2 aku menyalam tgn abg2ku n menaiki kereta lalu babah memecut dgn kepantasan yg termampu menuju ke sekolahku.

sesampai d hadapan pagar sekolah.aku menyalam n mencium tgn babah dgn penuh ksih dan syg n tnde aku mnghormati n mnyayangi die.babh memesan 'belajar elok2 ye cayang...spm tiket untuk kejayaan!!'.

aku mengajuk n mengulangi kata2nye kerana setiap hari die memesan bnda yg sama padaku.babh cube mencuit hidg ikah lalu die cube mngelak namun tgn babh sampai juga kpada sasarannye.ikah cume katawa lalu meloncat kuar dari rongga kereta n berlari ke pintu pagar.


to be continue.......



No comments:

Post a Comment