Friday, April 9, 2010

love story...............

1

'Ikah!!!tunggu aku...eeii ko nie laju betul la jalan,pent aku kejar tau.'berlari2 leeza dtg mendapatkn aku,nafasnye kendegaran amat berat dan seperti tidak cukup udara untuk berkata2.'ko nie leeza,terjerit2 mcm aku jauhsepuluh batu tau,semua org tgk kite,buat malu je la ko nie.'leeza adalah kawan baik ikah,die merupakan seorg gdis yang memiliki rupe paras yang amat menarik.kulitnye halus putih dan bersih,bibirnye yang comel kemerahan n jalur2 urat dapat dilihat di tangannye kerana kulitnye yang amat putih melepak seperti kulit pelajar cina.leeza mengajak ikah pergi ke latihan merentas desa petg ini,hati ikah amat keberatan ingin pergi kerana susuk tubuh nya yang agak tembam n berisi memg menyukarkan die untuk berlari seperti pelajar lain.


Dengan rasa amat malas dan terkeng pada latihan merentas desa tahun lalu dimana leeza telah lari tgglkn die dibelakg,memg amat berat sekali ingin pergi.namun memikirkn ini adalah tahun akhir die untuk ke sekolah die gagahkan jua diri pergi ke latihan merentas desa itu.tepat pukul 3 petang pelajar perempuan kelas pertama dilepaskn untuk mnjalankan latihan merentas desa dibawah sinaran matahari yang seperti membakar seluruh tubuh2nye. air peluh jatuh menitik seperti berlumbe2 untuk mendapatkan kebebasan yang selama ini terperangkap di bawah2 kulitknye yang gebu.


Seperti yang die jangka,leeza sudah semertinye sampai dulu ke sekolah dan die pula tertinggal dibelakg.sesampai saje di sekolah ikah ke kantin dan meneguk air botol yang die bawa gn penuh rakus,air yang tadi penuh kini hanye tggl sedikit sahaje.tiba-tibe satu tamparan hinggap pada lengannye.'hoi!awal ko sampai',.sindir leeza keatas diri nye yang baru sampai setelah semua org penuh dikantin.

'ahhh ko tggl aku je sorg2 bukan nk tggu,kawan ape mcm 2!!'aku seolah2 merajuk n separuh menjerit aku berkata2 kerana kebisingan yang menganggu perbualan aku dan leeza.ikah menyapu2 kepedihan tamparan leeza tadi yang masih terasa lagi di dagingnye.'ko lambat sgt,lari mcm kura2 berbulu aku tggu'. sengihan dan sindiran leeza makin membuat hati aku geram seolah2 mahu sahaje mencubit lengannye,sudahlah aku kepanasan pule disindir2.namun aku biarkan sahaje aku lebih melayan kepenatan aku dari melayan kerenah leeza.aku hanye memberi senyuman hambar kepada leeza tanda aku melayan kerenahnye.

ikah berjalan bergandingan dgn leeza ke bus stop untuk menunggu babah menjemputnye pulang dan leeza pule berjaln kaki sahaje untuk plg kerumah kerana rumahnye berhampiran dgn sekolah.'leeza,if ko nak balik pergi la xpayah la tggu aku nti lambat pula ko sampai rumah nti bising mak ko'.aku mnyuruhnye pulg kerana agak xselesa die menunggu aku sementara pula nti babah sampai aku pula meningglnye keseorgan di bus stop.

'hahaha ko nie perasan la ikah,aku tggu bf aku bkn ko.'berderai ketawa leeza setelah dgr cadangnku, tawanye yang seperti hantu mengilai telh memancing perhatian semua mata2 memandg kearah kami.aku dgn penuh kehairanan n dahi berkerut,'hah bf?sejak bile ko ada bf?sape?mane ko dpt?'aku yg selama ini berkawan dgn leeza tidak pernah pule die ada teman lelaki,agak hairan apabila die menunggu bf!!.

'baru je lg aku dgn mamat 2,die senior skul kite.aku jpe die kat restoran die dtg mtk no phone aku soo aku bagi la pas2 aku jpe2 die tetibe skg dh jadi gf die'.dgn pantas n muke selambe die jawap pertnyaanku.aku dgn penuh khusyuk mendengar penjelasan leeza amt tdk sbar ingin melihat mamat 2.

'sape nama die?hensem x?die bwk kete ape?'dgn penuh penantian aku menunggu jawapan dari bbr leeza namun leeza sahaje melambat2kn kata2nye.'nama die udin,die bwk moto jer and die hensem la jgk.'tersengih2 leeza menceritakan tentang teman lelakinye yang baru itu.


tidak lama sejurus itu sampai lah satu moto ex5 dream yang agak berkilat,lelaki yang tidk ku kenali itu datang dengan kawan2nye moto mereka kelihatan jenis dan bentuk yang sama,lelaki itu terus menaiki pembahagi jalan dan memarking moto d bus stop tepat dihadapan leeza, mungkin ini lelaki yang tadi leeza mksudkn.tekaanku tepat apbila leeza sdh membonceng di ats moto itu.leeza dgn galaknye melentik bdn nye ke bdn lelki itu lalu dadanye yg kelihatan agak sempit dibiarkn sahaje begitu.

mat rempit!getus hatiku,sejak bile leeza bergaul dgn bdk2 mcm nie?sape mereka semua ni?.semua jns persoaln bermain d fikiranku tnpe jwpn yg pasti.leeza menoleh kearahku n berkata 'ikah,aku balik dulu eck jpe kite story lg.ok?'aku sekadar menggangguk tanda ia dan sekadar tersenyum pada lelaki itu dan kawan2ye.sejak dari tdi ada satu mata liar memandg aku tnpe sedar,aku hnye buat2 tdk persan tindakannye itu.

aku cube melarikn ank mata namun lelaki itu menhampiri aku dan berkata 'nama ape?'aku cube mnjarakkn diri dari lelaki itu dan hnye mengmbil tindakan untuk membekukan diri.soalan tadi aku membiarkn sahaje tnpe jwpn namun soalan itu dijawb oleh leeza,'ikah!nor syafikah ! die kawan aku.'lelaki itu mengajuk 'ikah!norsyafikah!!' agak2nye dlm kiraan aku sdh 4 kali die menyebut bnda yg sama sambil melihat diriku dgn pandgn yg tajam.

'ikah!kalau awk lari lagi dlm sebatu dua lg dan kurus baru saye dtg mengorat awak nti.'kata2 lelaki itu cukup memberikn kemaluan padaku tambahan pula apabila gelak ketawa memecahi kesepian di bus stop itu dgn lawak jenaka yg amt memalukn diriku.aku mengang kat muke ku serta merta tnde aku amat paham dgn kata2nye.bdk lelaki tadi sudh berlalu pergi ke motonya dan mereka semua mnghdupkn enjin,leeza hye memndg aku tnpe ketawa atau marah,die seperti serba salah dgn sindiran lelaki tadi keatsku.mereka semua berlalu pergi setelah puas pecah pert tertawakn diri ku seperti badut yang tdk melakukn lawak,namun sudah cukup lucu hnye dgn satu pandgn sahaje boleh buat org tertawa.



to be continue..

2 comments: