Friday, April 16, 2010

love story..............

2

setiap butir ayat lelaki itu menganggu fikiran, minda dan juga jiwa ikah.dia seolah-olah mengalami mimpi buruk yang tidak dapat dilupakannye.penghinaan yang di terimanye terpaksa ditelan,pada siapa die ingin menyalahkn ape yg telah terjadi?pada ALLAH?atau pada arwah mamanya yg telh melahirkannya?bukan keinginan dan juga kehendaknya untuk memiliki bdn yang agak berisi dan tembam itu.

penghinaan lelaki itu mmg jels telah memberi kesan pada ikah,setiap kali die melihat cermin pasti die merembeskn airmatanye pada perkara bodoh seperti itu atau die akn mengutuk2 dirinya sendiri ke ats ape yg telh berlaku pada dirinye.sememgnye die tahu mghina diri sndiri seperti mghina ciptaan ALLAH,namun apekan daya apabila kesedihan melanda jiwa sesiapa pun bolh lupe diri serta asal usulnye.

semenjak hari kejadian itu ikah lebih membawa diri dan memendam rasa,die dan leeza jg tdk seperti dulu.die hnye sekadar senyum apabila leeza snyum, kejadian itu berterusan sehinnga segala aktiviti sekolah seperti mernts desa serta hari sukan tahunan sekolah juga berlgsung.mereka tdak lg rapat dan intim seperti dahulu.ikah sendiri tdk pasti sama ada die marah dgn sikap lelaki itu atau die malu pada leeza.die sndiri tdk pasti mengapa die menjauhkn diri dari leeza seperti ank kcil yg sedg merajuk dan diminta dipujuk.


GILA!dSR BOYOT!GEMOK!BUNCEETTTT!HATE U DAMMM MUCH!!!getus hatiku smbil baling2 bantal ke arah cermin yg memantulkn bayangan diriku sndiri apabila terngiang2 setiap butir ayt penghinaan ke ats diriku.aku tekad n sdh memutuskn untuk ambil pil kurus!!!!

go ikah!go ikah!gogoggoooo ikah!separa menjerit aku memberi semangt kepada diriku sndiri.suatu bunyi amat kuat seperti tapak kaki org berlari kedengaran sedg menuju ke biliku,dgn secara tibe sedg aku amati bunyi itu satu ketukn yg amat kuat dari pintuku.

buka!buka!buka cpt!aku pun buka pintu dan abg2ku bergegas masuk dan mereka kelihatan seperti mencari2,yang seorg itu bawa penyapu.lg seorg bawa senduk dan lg seorg itu dipegangnye bantal.dgn pantas tgnku mengest airmata seblm abg2 aku menyedari aku sebnrnye tgh mngis dan buknnye sdg belajar.nasz abg sulungku dakap aku sehingga aku merasa terus melekat pada dadanye,dgn pnts aku menolaknye ketepi.

abg nie kenapa?asal ceroboh bilik org nie?nk ape?cari ape?aku yg sjak td terkebil2 mule rimas dgn mereka sudah menaikkn nada suaraku.laaaaa.....td kn adik jerit nape?kiteorg ingt ada laki ke panjat bilik ko.terg abgku,dgn melihat mimik muke abg2ku aku ters tertawa dgn kuat sampaikn aku merasa mereka hnye berdiri memndgku seperti mahu mkn aku.

setelah siap solat manghrib berjemaah yang diwakili abg sulungku sebagai imamnye,malam nie kami sekeluarga makan di luar kerana babah akn ke langkawi selama seminggu. aku dpt bayang bagai mne huru haranye apabila bbah tidak ada.sudah pasti kami akan bgun lewat dan tidak bersarapan.

order bang!ujur pelayan restoran itu.setelh babah memsn beraneka mkana aku mngmbil kptsn ingin makan nasi gorg black paper dan nescafe ais yg merupekn kegemaranku.

huh!ye pun padam la lampu 2dulu baru la ketawa.rengekku kerana dari tadi mamat2 moto nie xpadm2 lampu moto mereka asyik ktawa dan menyembang sje tnpe mnghiraukn gangguan kpada org lain.rupe2nye salh seorg dari mereke terdgr keluhanku lalu lelaki itu menyuruh kawan2nye mematikn enjin lalu mereka masuk ke restoran.

aku bertentangan mata dgn lelaki itu,mukenye amat manis,kulitnye putih,ada kumis yg mngkin baru tmbuh,ketinggiannye amat mempersonakan,gerak bdnnye tggi lampai kurus,lenggok bdnnye lgsung tdk menyembunyikn sebarg kepura-puraan,menepati cita rasa aku,namun satu je mencacatkn pandgn aku die merokok!.

lelaki itu senyum padaku aku pun membals. sejak dari itu mata nakal aku tidak lepas2 curi2 pandg padanye. sedari dari td rupenye nasi ikah tidak luak2 kerana matanye hnye tertancap pada satu raut wajah yang amat mencairkn ank gadis yg tidak pernah meyentuh ape itu cinte pada dirinye.khayalan die terhenti apabila sekumpulan ank dara berpakaian seksi dtg dan sudah menarik kerusi ingin duduk semeja dgn geng lelaki tadi.die mule hilang selera kerana gelak ketawa gedik perempuan2 itu lebih kepada ala-ala cikaro baginye,sudah pastinye lelaki itu juga mat rempit.

namun die sendiri sudah mule tidak dapat menafikan bahawasanye die sudh mule rasa ingin menguasai diri lelaki itu.i really want u soo bad!!!!gumam hatinye seperti meronta-ronta rawan merindu.padahal baru beberape minit hnye dgn menjamukn wajah lelaki itu,perut die sdh kekenyangan. die bangun untuk cuci tgn tnpe memandg ke wjh lelaki itu kerana kecewa atau jeles mungkin pada perempuan2 di sisi lelaki itu.

ikah menuju ke restroom dan berada didalm selama 5 minit,ketika keluar die agak terpernjat apabila satu wajah yang amat tidak di jangka berdiri tercegak di depan pintu toillet itu,lidahnye kelu dan tergamam tidak terkata,hai!ayat pertama dikeluarkn oleh jejaka itu,
ikah pule hnye mcm dlm mimpi malu dan kemerahan pipinye hnye berlalu pergi ke meja.

sejak kejadian di restoran tadi fikiran ikah mcm melayang entah ke mane die sendiri tidak tahu,die dgn serta merta membayangkn lelaki itu bakal teman lelakinye.membayangkn berpimpin tgn dan sambil bertentangan matanye yang agak layu.cair dibuatnye,
mlm itu ikah lgsung tidak dprt melelapkn matanye
kerana tergila-gilakn kehadiran lelaki itu.ulangkajinye entah kemane dan spm pun entah kemane.

keluhan berat dilepaskn,mat rempit pun mat rempit la!terpacul keluar dari bibirnye,baru la die tahu mcm ne si leeza boleh jatuh hati pada mat rempit sedgkn die sendiri amt memandg rendah pada golongan mat rempit!.


to be continue...

No comments:

Post a Comment