Tuesday, April 27, 2010

love story.....

3

Aku tekad semasa pemergian babahku semestinye aku bebas dari jagaan mereka.kerana abg2ku yg sedg cibuk dgn kerjaya masing2 dan tidak sempat ambil aku plg dari sekolah,oleh kerana itu aku akan mengambil peluang yg ada ini untuk membeli pil kurus dlm perjalanan pulg ke sekolah.ini akan jadi rahsia aku yang paling ketat dlm dunia.tersengih2 sendirian ikah apabila merancg dgn teliti rancgnnye.

petang itu dgn penuh sinar harapan bersama semangat yg berkobar2 untuk kurus membuatkn permintaan dasar nafsu atas kecewaan yg dialami meneruskn niat dihatinye.ikah membeli ubat kurus di kedai jamu di pekan,die bertanye itu dan ini,die juga bimbang sekiranye ubat itu membahayekn nyawanye.

bisa.....umor kamu masih muda bergetah,
ubot ini hnye panas sedikit saje nyah..toksik2nya bisa keluar..enggak berbahaye sikkkk!percayalah..harganye cume 13ringgit saje,murah tapi berbaloi.ramai yang pakai dinegara saya...jelas makcik itu dgn dielak2 indonesianye.melihat pada susuk tubuhnye lg meyakinkan aku,makcik itu pula sekadar menggeleng kepala setelah aku beli ubat itu.ape yg digelengnye pun aku xtahu.

ehhhhhh!ape yang si ikah tu uat kat citu ye?
leeza yang sedg tadi perhatikan gelagat ikah di kedai jamu menujukan solan itu tidak semena2 pada tman lelakinye.

mane la saye tahu awak...saye bkn ikah,nak ke kite pergi tnye die?dgn tidak semena2 leeza memukul peha tmn lelakinye kerana geram dgn jawapan yg die dpt. rasa ingin tahu agak menebal namun siapalah diri die pada ikah sekarang nie,mungkin ikah benci aku bercinte dgn mat rempit.dgn melulu lezaa memberi tanggapan atas hubgn dingin die dgn ikah selama sebulan ini.

ikah membace arahan pada kotak capsule itu,1hari 2 biji ada jadi semuanye 80 biji,tahan satu bulan.....fuhhhhhh xlama lg kurus,mcm ne la rupe aku ekk nti.ikah yg sudah pasang angan2 untuk kelihatan ramping sambil beriri depn cermin membelek2 pinggangnye.

hari ini bagaikn diberi suntikkan baru seperti berbunge sahaja dunia ikah,mgkin kerana puas hati dgn menelan pil kurus pg tadi sebelum sarapan.keadaan sekeliling lgsung tidak dihiraukn,walaupun sedia maklum
classmate nye semua kepala keanak2kan yg berlagak seperti org dewasa.ikah duduk di barisan belakg bersebelahan leeza,walaupun keadaan agak tegang antara mereka namun tidak pernah ikah ambil keputusan cari teman lain.mgkin kerana tiada yg lain sudi berkawan dgnnye.


bella merupekan kawannye juga yg mempunyai geng sendiri yg dikenali sebagai omg,nabila ferisha..pada pandgn ikah,bella seorg gds yg amt manje sekali ,die tidak pernah ketemu seseorg seperti bella.die akan merengek pada bnda yang tidak die minati contoh 3 abdul yg suke mengacau dan mengejek2 suaranye yg amat kecik dan suke ketawa seperti karton malahan seorg gds yg selalu menyebut jejek!!!!!tabiat agaknye.

3abdul,oli ,are-are, dan amir.jejaka yg meminati nabila ferisha.msg2 mencari peluang mendekati bella tidak kira ape jua cara.arez,alep,dan fakar suke menyanyi setiap waktu mereka menyanyi seperti kdg2 dari hot f.m bertukar pada sinar kemudian pada fly pula,pening kepala ikah kdg2.boy lebih kepada tidak hadir ke skul namun seorg lelaki tggi lampai dan amat bergaya dgn rambutnye,mempunyai rupe paras yg amat mencairkan adik2 di tingkatan bawah.syafik dan loi pule besties leeza,aku lebih suke bersendirian melihat kerenah kwan2 aku.

dan die mempunyai seorg kawan yg dikenali mafia!mafia atau afif fazraf,seseorg yg amat la tembam dan bsr bdn nye,namun sedikit rendang.tempat ikah mengadu dan bercerita segalanye.nama mafia diberi ketika f.2 die memakai tali pinggang cap mafia, membuatkn nama itu melekat padanye sehingga sekarg.mafia ada satu hobi yg cukup pelik namun die tidak pernah mengambil kesempatan.die suke usha bra dan jns bra perempuan.dikira mmmg mahir dlm hal atau segi perempuan.

mereka nie seperti dlm kelas drama,mereka akan jd baik apabila suke pada cikgu terutama waktu math,dan mereka akn berubah serta merta apabila tidak suke waktu bi.teacher juga tidak pernah peduli kami dibelakg.seperti di sekolah taska sahaja.meloncat dan 3abdul yg xsudah2 dgn cermin dan sikat,manekala arez dan gengnye menyanyi dan mengetuk meju ala2 drum gitu.

dan geng omg dgn henfon mereka,masing2 bertasbih cinta disebalik meja,jari menekan selaju2nye punat telefon menaip seperti berlumbe namun mata tidak lgsung alih dari cikgu seperti memberi tumpuan 100 peratus.lucu sgguh kerenah kawan2 aku dan hebat benar mereka.kenangan yg pasti xkan pernah aku lupekan.kdg2 aku juga seperti mereka,main2 dlm kelas.

tibe2 kehadiran bella dimeja aku mghilgkn lamunanku,ikah!bile nk tahu kite dh matang?nanti kawin mcm mane?kawin 2 best ker?soalan yg sama setiap hari selama 2tahun aku sekelas dgn die,jwpn yang aku beri untuk hari ini hanye lah sekuntum senyum ikhlas pastinye membuat bella paham aku malas untuk memberi sebarang ulasan.

tibe waktu rehat,aku cume mengambil roti sebagai jamahan,biasalah nk diet.setakat ini aku puas dgn diri aku sendiri sebab diet dan mkn pil membuat aku makin berkeyakinan.aku mule menekan2 perutku yang kini kian terasa peritnye,entah mengapa makin sakit seperti menarik2 usus2 ku.makanan itu aku biarkn sahaje,hilg selera untuk makan.rasanye seperti mahu ke tandas tp entah la aku sendiri tidak paham mengapa dan ape sakit yang melana aku ketika ini.aku mule berjalan ke menuju ke tandas.aku menyusun lagkah aku supaya orang lain tiak perasan.

mungkin ini kesan sampingan pil itu.sakit tidak mengapa asalkan aku kurus!!!!!!!!!!!itu matlamat aku.selesai hal di tandas,semua mata memandg aku,
kemana kamu pergi?dh lambat 5minit tau tidak?kamo cikgu ke saye cikgu?berdidri di situ!terpampan aku apabila diherdik seperti itu,tidakku sangka cikgu masuk awal kali ini.

sa...sa...sa...ye.....tergagap2 aku cube memberi alasan namun pandgan mata cikgu itu menhentikan kata2ku.saye xmahu dgr alasan kolot kamu itu,ini sebgai pengajaran kepada satu kelas dan jugak pelajar lain,tidak boleh masuk lewat ke kelas,entah ape di buat entah sampai masuk lewat ke kelas!semua kata2 itu aku telan di tekakku dan juga bersama-sama kesakitan yang aku rasa.

selepas satu jam diluar akhirnye cigu tidak berotak itu pergi juga,setelah dia kuar aku pule di sindir oleh cikgu yang kemudiannye masuk.hati aku cukup terbakar namun aku sabarkn jua,bgku semuanye silap aku juga.mata2 kawan2 ku langsung tidak beralih malahan mereke terkebil2 sahaje.leeza juga memadang kau,aku pule cube beri reaksi seperti tiada ape2 yang berlaku.

hari yang cukup sukar bagiku.....






to be continue..

No comments:

Post a Comment